SÅ HIMLA SANT!

Datum & tid: 2009-05-19 - 11:29:44 ▼ Kategori: 1 Kommentarer
Tog från Blondinbellas blogg:

 Att göra honom svartsjuk. I mitt första förhållande kunde jag ofta krydda på sanningen. Hade jag fikat med en tjejkompis så sa jag att jag fikade med en killkompis, allt för att göra honom svartsjuk. Då trodde jag att han skulle bry sig mer om mig. FEL! Oftast resulterar det i att killen börjar göra samma sak. Säg sanningen istället och få honom att förstå att han är den enda, då blir du den enda också!

 Säga elaka saker. När vi bråkade kunde jag skrika rakt ut att "jag hatar dig" "Du är ju fan dum i huvudet" "Jag är så trött på att vara tillsammans med dig" bla bla, don't do that! Man tappar respekten för varandra totalt efter ett tag när man kallar sig egen pojkvän värre saker än vad man skulle säga till sin värsta fiende.

 Låtsas att förhållande är som på film. Hörrni bara för att man bråkar behöver man inte springa ut på gatan när det regnar i bara strumpor och tycka synd om sig själv. För i verkligheten så följer inte killen efter (jag har provat ett antal gånger). Stanna kvar när ni tjafsar och red ut! (skrik dock inte)

 Kika hans sms. Det är över gränsen, always! När du väl har börjat titta en gång så kan du inte sluta, jag lovar och det resulterar nästan alltid i kaos! Ska man vara tillsammans så måste man våga lita på varandra. Acceptera att du blir orolig ibland men kom ihåg att alla blir oroliga någon gång! Men att snoka förbättrar ingenting. Det aktiverar bara känslan av oro, släpp den och njut av ditt förhållande istället!

Tjafsa innan ni ska sova. Varför ska alltid snacket om "Ska vi vara tillsammans eller ej" komma på kvällen när man ligger i sängen tillsammans och ska sova? Och jag vet! På kvällen grubblar man alltid mer men håll tankarna för dig själv och sov på saken istället.

 Bli en svartsjuk flickvän. Ens kille kan faktiskt ha tjejkompisar utan att dom behöver vara eventuella ligg. Alltid när mitt ex skulle fika med en tjejkompis eller gå ut och festa med sina vänner så tog jag det som att han skulle hitta en ny och göra slut med mig så jag ställde till varje gång med världens scen! Du måste helt enkelt lita på honom. Och även om det är jobbigt så låtsas, knip ihop och säg "Okej, ha det så kul älskling, hälsa dina vänner" så hörs vi imorgon. Då får du definitivt ett sms på kvällen som säger "I love u"  och han kommar att sakna dig och ringer ni varandra, istället för att säga "Jaha vilka är du med då?" säg istället "festa på du älskling, jag ligger här och gör sängen varm tills du kommer hem, love u" HA! Killen blir alltid lika chockad.


Kommentarer
Ellalalala

Fin blogg du har :)

Ha en bra dag!



Blogg: http://ellalalala.blogg.se/
2009-05-19 @ 11:35:20




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback